Coś pewnie robię źle - Zaczynam biegać - Forum Biegacza

Skocz do zawartości


Zdjęcie

Coś pewnie robię źle

poczatkujacy dystans tempo

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 klaudiak

klaudiak

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 07 July 2017 - 01:58 PM

Cześć,

 

Piszę ten post bo nie mogę się pozbyć wrażenia że COŚ ROBIĘ ŹLE !

 

Chodzi oczywiście o bieganie.

 

Razem z koleżanką zaczęłyśmy biegać 2 miesiące temu, nie jest to mój pierwszy kontakt ze sportem w życiu aczkolwiek do tej pory królowała u mnie głównie siłownia i fitness.

 

Zawzięłyśmy się i biegamy co 2-3 dni. Zaczęło się spokojnie 20-30 min. Tempem pozwalającym na swobodną rozmowę. Stopniowo zaczęłyśmy wydłużać dystans, tempo jednak zostaje to samo zawsze 9-10 km/h . Po dwóch miesiącach biegamy już 60-70 min i robimy 10 km prawie co 3 dni co jest w ogóle jakieś dziwne i NIENORMALNE!

 

Ogólnie mam wrażenie że się "zatruchtamy" na śmierć za niedługo a efekt jest jedynie taki że potrafimy tak truchtać dłużej i dalej.

 

Doradźcie co zmienić w treningu żeby był bardziej efektywny? ( nie ukrywam że naszym celem jest trochę schudnąć hehe)



#2 Ania_ABCfitness

Ania_ABCfitness

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 24 July 2017 - 11:50 AM

Witaj! Uspokoję Cię, że prawdopodobnie wszystko robisz dobrze ;) Aby przyzwyczaić organizm do wysiłku, należy zaczynać stopniowo, trenować ostrożnie i uważać, żeby się nie przetrenować. Dla początkujących biegaczy polecane jest tempo, które pozwala na swobodną rozmowę, czyli dokładnie takie, w którym biegacie z koleżanką. Dodatkowo, wielu trenerów zaleca najpierw wydłużanie dystansu, a dopiero potem zwiększanie szybkości. Po dwóch miesiącach treningów, kiedy poprawiłaś znacząco swoją kondycję możesz urozmaicić swoje treningi. Możesz wprowadzić trening interwałowy, czyli naprzemienny: w ciągu 30 minut biegania spróbuj 5 minut biec w swoim normalnym tempie, następnie 5 minut szybciej, potem znowu normalnie i znowu szybciej. Jeżeli potrzebujesz odpoczynku, to zmniejsz tempo do marszu, lecz staraj się nie zatrzymywać. Warto dodać, że najlepszą porą dnia na bieganie jest poranek. Przed treningiem można wypić czarną kawę, herbatę lub zioła, które pomagają spalać tłuszcz. Pamiętaj także, że trening biegowy można urozmaicić także o inne ćwiczenia rozciągające i siłowe, które znacznie zwiększą siłę Twoich mięśni. Warto także zadbać o odpowiednio zbilansowaną dietę, a także o prawidłowe nawodnienie, zarówno podczas treningu, jak i w ciągu dnia. Jeżeli mogę jeszcze w czymś pomóc - pytaj śmiało :)  


Ekspert sklepu ABCfitness

www.abcfitness.pl





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych